Image

Centrala Beta po wprowadzeniu do sprzedaży central MICRA, przestała być produkowana.  Serwis central Beta, rozbudowy, naprawy nadal TELSIL wykonuje.

Funkcje realizowane przez centralę BETA

 

  • DISA - możliwość bezpośredniego połączenia z numerem wewnętrznym bez pośrednictwa telefonistki. Aby zestawić połączenie należy w trakcie trwania zapowiedzi słownej (lub do 5 sekund po jej zakończeniu) wybrać numer abonenta wewnętrznego.
  • DDI/MSN - usługi pozwalające na przyznanie abonentom wewnętrznym centrali niezależnych numerów "miejskich" z możliwością bezpośrednich połączeń, dostępne tylko w przypadku zastosowania wyposażenia ISDN
  • CLIP - identyfikacja numeru abonenta wywołującego, dostępna tylko w przypadku zastosowania wyposażenia ISDN.
  • pełna rejestracja i taryfikacja rozmów, możliwość retaryfikacji.
  • Taryfikacja w centrali może być prowadzona według różnych kryteriów: w oparciu o zaliczanie czasowe, o tzw. odwrócenie pętli lub przy wykorzystaniu teletaksy.
  • Teletaksa - sposób taryfikacji polegający na tym, że centrala miejska wysyła do abonenta (np. centrali abonenckiej) impulsy zaliczające; jeżeli na końcu linii znajduje się specjalny odbiornik 16 kHz, można na bieżąco obserwować koszt połączenia.
  • "abonenci wirtualni" oraz system kont indywidualnych - można zdefiniować do 48 "abonentów wirtualnych" niezależnie od liczby wewnętrznych abonentów centrali. "Abonenci wirtualni" nie posiadają aparatu telefonicznego, ale mogą korzystać ze wszystkich usług centrali z dowolnego innego telefonu, na którym się zalogują. Rozmowy przeprowadzone przez "abonentów wirtualnych" oraz wewnętrznych zapisywane są na ich indywidualne konta rozliczeniowe
  • restrykcje połączeń wychodzących - rozbudowany system uprawnień do "wyjścia na miasto", tablice prefiksów zabronionych (z wyjątkami) lub dozwolonych (z wyjątkami) pozwalają spełnić najbardziej wyszukane potrzeby użytkowników (7 tablic po 35 prefiksów).
  • systemowa książka telefoniczna (numery skrócone i alarmowe).
  • indywidualizacja usług i uprawnień abonentów
  • sygnalizacja połączenia oczekującego
  • zdalne zarządzanie i obsługa taryfikacji przez modem za pomocą programów DoCent i BilCent
  • możliwość aktualizacji oprogramowania (pamięć FLASH)
  • gorąca linia - możliwość zestawienia połączenia bezpośrednio po podniesieniu słuchawki z wybranym numerem wewnętrznym, zewnętrznym
  • tryby pracy - możliwość zdefiniowania 4 trybów pracy centrali i ich stosowania w zależności od dnia tygodnia
  • grupy wspólnego wywołania - określonej grupie abonentów centrali zostaje przydzielony wspólny numer. Istnieje możliwość zdefiniowania do 20 GWW. Rozwiązanie to jest najczęściej stosowane jako AWIZO lub w Działach Obsługi Klienta, Serwisu, Marketingu
  • wiązki linii miejskich - linie wychodzące z centrali można podzielić na trzy wiązki - główną i dwie dodatkowe "wiązki boczne". Każda z wiązek umożliwia korzystanie z określonej grupy linii miejskich przy użyciu innego prefiksu. Przykładowo jedna wiązka główna do sieci TP S.A. jest dostępna po wybraniu cyfry "0", natomiast kolejne są przeznaczone dla innych operatorów np. "6" dla telefonii komórkowej itp.
  • połączenie konferencyjne - do rozmowy abonenta wewnętrznego i zewnętrznego można dołączyć jednego abonenta wewnętrznego. Jeśli telekonferencja jest prowadzona w firmie, może w niej uczestniczyć 4 abonentów
  • połączenie konferencyjne typu "okólnik" - usługa umożliwia przeprowadzenie konferencji, w której może uczestniczyć 12 osób
  • zawieszenie połączenia HOLD - możliwość chwilowego "zawieszenia" rozmowy prowadzonej przez linię miejską, w tym czasie można odebrać rozmowę z drugiej linii, a następnie powrócić do połączenia miejskiego.
  • parkowanie - zawieszenia połączenia i przyjęcie z innego aparatu
  • przenoszenie wywołania kierowanego do dowolnego aparatu wewnętrznego na inny aparat wewnętrzny
  • przejmowanie wywołań z linii miejskiej lub wewnętrznej, kierowanych do innego abonenta wewnętrznego
  • zamawianie połączeń w przypadku zajętości łączy zewnętrznych.
  • zamawianie połączeń zewnętrznych do natychmiastowej realizacji, bądź na określoną godzinę
  • zróżnicowane sygnałów dzwonienia, funkcja ta pozwala na poinformowanie abonenta poprzez odmienny sposób dzwonienia jego aparatu o kierunku z jakiego przychodzi wywołanie; przykładowo inaczej dzwoni telefon, zapowiadając rozmowę z miasta, inaczej od abonenta wewnętrznego itp.
  • automatyczny REDIAL - po wykryciu zajętości abonenta centrala sama ponownie wybiera pożądany numer
  • dialer alarmowy (powiadomienie o alarmie)
  • budzenie, przypominanie o spotkaniu (jednorazowe, wielokrotne, na różne dni tygodnia itp.)
  • logowanie z zewnątrz jako abonenta wewnętrznego (wyjście na miasto - połączenie tranzytowe)
  • kategoria WARTOWNIK - abonent po podniesieniu słuchawki uzyskuje priorytetowe zestawienie połączenia z zadeklarowanym abonentem wewnętrznym (np. dowódcą). Jeśli abonent jest zajęty nie należy odkładać słuchawki, tylko czekać do skutku.

 

Usługi dostępne na telefonach systemowych:
  • prezentacja stanu portów
  • programowanie klawiszy funkcyjnych i liniowych
  • komunikaty systemowe
  • prezentacja nazw i numerów abonentów wewnętrznych
  • prezentacja kosztu rozmowy
  • prezentacja numerów abonentów dodzwaniająych się z zewnątrz
  • komunikat bezpośrednio na głośnik aparatu.