Automatyczna ankieta na covid-19 dla przychodni
w centralach Proxima, Libra
Po przeanalizowaniu potrzeb wskazanych do optymalizacji przez przychodnie był wywiad epidemiologiczny z pacjentem. Systemy telekomunikacyjne Platan IP PBX Server Proxima i PBX Server Libra w standardzie oferują usługę infolinii (tzw. IVR). Doskonale nadaje się ona do zastąpienia personelu przychodni w przeprowadzaniu tego typu ankiet i odpowiedniego kierowania rozmówców według wybieranych odpowiedzi.
Aby zautomatyzować zadawanie pytań, wykonano następujące czynności:
- skonfigurowano odpowiedni Schemat dzwonienia w serwerze Libra (to samo zrobimy też w IP PBX Serverze Proxima);
- nagrano stosowne zapowiedzi;
- poinformowano personel, że po rejestracji pacjenta należy przełączyć rozmowę na numer Schematu, gdzie automatycznie zostanie przeprowadzona ankieta epidemiologiczna.
Dzięki temu w przychodni po wstępnym ustaleniu terminu wizyty u specjalisty pacjent trafia na automatyczną ankietę. Jeśli nie ma on niepokojących objawów wskazujących na kontakt z koronawirusem, termin wizyty jest potwierdzany, w przeciwnym razie pacjent przechodzi do dodatkowej weryfikacji.
Jak zrobić automatyczną ankietę:
- Na poziomach z pytaniami pacjent powinien dokonać wyboru odpowiedzi, najlepiej prostych. Przykładowo: Wybierz 1 – odpowiedź NIE (pacjent nie był narażony na kontakt z koronawirusem), Wybierz 2 – odpowiedź TAK (pacjent był narażony na kontakt z koronawirusem)
- Po wybraniu opcji „1” pacjent będzie kierowany na wyższy poziom Schematu dzwonienia z kolejnym pytaniem, a w przypadku wybrania opcji „2” – do dokładniejszej, indywidualnej weryfikacji. Dowie się wówczas o możliwości odbycia wizyty mimo niepokojących objawów lub konieczności jej przełożenia.
- Gdy pacjent odpowie negatywnie na wszystkie pytania, dobrze jest skierować go na poziom, na którym zostanie zaproszony na wizytę w zaplanowanym terminie.
Pamiętaj, aby do centrali wgrać zapowiedzi z pytaniami i dodatkowymi instrukcjami, przyporządkowanymi poszczególnym poziomom infolinii.
Film jak zaprogramować automatyczna ankietę
Zobacz na filmie konfigurację przykładowej ankiety w serwerach Platan:
Warto pamiętać:
- tego typu ankiety szczególnie polecamy dla pacjentów rejestrujących się na wizyty do specjalistów w poradniach i przychodniach specjalistycznych;
- nie należy przełączać na ankietę pacjentów, którzy umawiają wizytę do lekarza pierwszego kontaktu, np. z objawami przeziębienia czy grypy, którzy w ankiecie przynajmniej na część pytań odpowiedzą TAK;
- nie ma potrzeby kierowania na ankietę pacjentów, którzy chcą korzystać z teleporady lekarza;
- dla zwiększenia efektywności obsługi dobrze, aby weryfikację prowadziła inna osoba czy grupa osób niż rejestrująca pacjentów;
- na każdym poziomie należy przewidzieć czas na dokonanie wyboru przez pacjenta.
napisał: Władysław Nowak - wspólnik w firmie TELSIL sc. - instalator integrator systemów telekomunikacyjnych
na podstawie Bloga pisanego przez:
Tomasz Jaroszewski - produkt manager serwerów telekomunikacyjnych Libra i Proxima (centrale telefoniczne)