Automatyczna ankieta na covid-19 dla przychodni
w centralach Proxima, Libra

Po przeanalizowaniu potrzeb wskazanych do optymalizacji przez przychodnie był wywiad epidemiologiczny z pacjentem. Systemy telekomunikacyjne Platan IP PBX Server Proxima i PBX Server Libra w standardzie oferują usługę infolinii (tzw. IVR). Doskonale nadaje się ona do zastąpienia personelu przychodni w przeprowadzaniu tego typu ankiet i odpowiedniego kierowania rozmówców według wybieranych odpowiedzi.

Aby zautomatyzować zadawanie pytań, wykonano następujące czynności:

  • skonfigurowano odpowiedni Schemat dzwonienia w serwerze Libra (to samo zrobimy też w IP PBX Serverze Proxima);zamaskowana
  • nagrano stosowne zapowiedzi;
  • poinformowano personel, że po rejestracji pacjenta należy przełączyć rozmowę na numer Schematu, gdzie automatycznie zostanie przeprowadzona ankieta epidemiologiczna.

Dzięki temu w przychodni po wstępnym ustaleniu terminu wizyty u specjalisty pacjent trafia na automatyczną ankietę. Jeśli nie ma on niepokojących objawów wskazujących na kontakt z koronawirusem, termin wizyty jest potwierdzany, w przeciwnym razie pacjent przechodzi do dodatkowej weryfikacji.

Jak zrobić automatyczną ankietę:

  • Na poziomach z pytaniami pacjent powinien dokonać wyboru odpowiedzi, najlepiej prostych. Przykładowo: Wybierz 1 – odpowiedź NIE (pacjent nie był narażony na kontakt z koronawirusem), Wybierz 2 – odpowiedź TAK (pacjent był narażony na kontakt z koronawirusem)
  • Po wybraniu opcji „1” pacjent będzie kierowany na wyższy poziom Schematu dzwonienia z kolejnym pytaniem, a w przypadku wybrania opcji „2” – do dokładniejszej, indywidualnej weryfikacji. Dowie się wówczas o możliwości odbycia wizyty mimo niepokojących objawów lub konieczności jej przełożenia.
  • Gdy pacjent odpowie negatywnie na wszystkie pytania, dobrze jest skierować go na poziom, na którym zostanie zaproszony na wizytę w zaplanowanym terminie.

Pamiętaj, aby do centrali wgrać zapowiedzi z pytaniami i dodatkowymi instrukcjami, przyporządkowanymi poszczególnym poziomom infolinii.

Film jak zaprogramować automatyczna ankietę


Zobacz na filmie konfigurację przykładowej ankiety w serwerach Platan:
Warto pamiętać:

  • tego typu ankiety szczególnie polecamy dla pacjentów rejestrujących się na wizyty do specjalistów w poradniach i przychodniach specjalistycznych;
  • nie należy przełączać na ankietę pacjentów, którzy umawiają wizytę do lekarza pierwszego kontaktu, np. z objawami przeziębienia czy grypy, którzy w ankiecie przynajmniej na część pytań odpowiedzą TAK;
  • nie ma potrzeby kierowania na ankietę pacjentów, którzy chcą korzystać z teleporady lekarza;
  • dla zwiększenia efektywności obsługi dobrze, aby weryfikację prowadziła inna osoba czy grupa osób niż rejestrująca pacjentów;
  • na każdym poziomie należy przewidzieć czas na dokonanie wyboru przez pacjenta.

 

napisał: Władysław Nowak - wspólnik w firmie TELSIL sc. - instalator integrator systemów telekomunikacyjnych

na podstawie Bloga pisanego przez:
Tomasz Jaroszewski - produkt manager serwerów telekomunikacyjnych Libra i Proxima (centrale telefoniczne)

 

 

 Kontakt do TELSIL sc