Jak korzystać z centrali telefonicznej zdalnie ?
Po co zdalnie używać centralę telefoniczną? Home office - homeworking
Telefonia VoIP sprawiła, że telekomunikacja biznesowa stała się tańsza i jednocześnie bardziej elastyczna.
Pracownicy podróżują, pracują w domu (tzw. homeworking, home office) lub swoich biurach.
Do wcześniej wymienionych powodów można dodać konieczność izolowania się
z powodu plandemii epidemii covid-19.
Jednak nadal można zachować spójność i swobodę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w firmie.
Aby zdalnie korzystać z centrali, wystarczy dostęp do internetu i telefony VoIP lub softphony, które zalogujemy z dowolnego miejsca do firmowego systemu PBX.
- Pracownik korzystający z takiego telefonu będzie dla klientów, kontrahentów i współpracowników dostępny tak, jakby siedział przy biurku w firmie.
Będzie mógł: - odbierać połączenia przychodzące na firmowy numer, dystrybuowane w ramach infolinii, ale także na numery bezpośrednie DDI i wewnętrzne,
- należeć do Grup Wspólnego Wywołania, logować się do nich i wylogowywać, aby odbierać połączenia zamiennie z kolegami,
- widzieć stan zajętości współpracowników, konsultować się z nimi w czasie rozmowy zewnętrznej lub ją przełączać,
- korzystać z książek telefonicznych – wspólnej i indywidualnej,
- wykonywać połączenia wychodzące i prezentować się firmowym numerem,
- korzystać z funkcji Multi Phone, czyli przypisać do tego samego numeru telefonu IP np. również swój telefon komórkowy (więcej o piszemy o tym w artykule Smartfon w Multi Phone vs przekierowania na komórkę),
- korzystać ze wszystkich pozostałych funkcji i możliwości centrali lub serwera PBX, m.in. pokoi konferencyjnych, nagrywania rozmów i poczty głosowej,
- rozliczać łatwo czas i koszty prowadzonych rozmów.
Takie rozwiązanie ułatwia spójną obsługę ruchu telefonicznego w firmie niezależnie od lokalizacji pracowników (więcej na temat korzyści ze stosowania centrali telefonicznej w firmie można znaleźć w innym artykule.
Rozwiązanie producenta central telefonicznych Platan
Telefonia VoIP jest dostępna we wszystkich aktualnie oferowanych systemach telekomunikacyjnych Platan:
- IP Prima nano
- IP Prima
- IP PBX Server Proxima
- IP PBX Server Proxima plus
- PBX Server Libra
Z central i serwerów PBX Platan możemy zdalnie korzystać za pomocą m.in.:
- telefonu VoIP Platan IP-T216CG wraz z konsolą EXT-244CG,
- telefonu VoIP Platan IP-T200G,
- aplikacji Platan Video Softphone dla systemu Windows,
- aplikacji Platan Video Softphone dla systemu Android.
Logowanie telefonu VoIP, soft fonu z poza sieci LAN : VIDEO INSTRUKCJA
napisał: Władysław Nowak - wspólnik w firmie TELSIL sc. - instalator integrator systemów telekomunikacyjnych
na podstawie Bloga pisanego przez:
Tomasz Jaroszewski - produkt manager serwerów telekomunikacyjnych Libra i Proxima (centrale telefoniczne)
https://pixabay.com/pl/photos/home-office-praca-domowa-w-domu-4974639/