Jak korzystać z centrali telefonicznej zdalnie ?

 Po co zdalnie używać centralę telefoniczną? Home office - homeworking

 

Telefonia VoIP sprawiła, że telekomunikacja biznesowa stała się tańsza i jednocześnie bardziej elastyczna.
Pracownicy podróżują, pracują w domu (tzw. homeworking, home office) lub swoich biurach.

Do wcześniej wymienionych powodów można dodać konieczność izolowania się

z powodu plandemii epidemii covid-19.

home office praca w domu z wyniesionym telefonem poza sieć LANJednak nadal można zachować spójność i swobodę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w firmie.
Aby zdalnie korzystać z centrali, wystarczy dostęp do internetu i telefony VoIP lub softphony, które zalogujemy z dowolnego miejsca do firmowego systemu PBX.

  • Pracownik korzystający z takiego telefonu będzie dla klientów, kontrahentów i współpracowników dostępny tak, jakby siedział przy biurku w firmie.
    Będzie mógł:
  • odbierać połączenia przychodzące na firmowy numer, dystrybuowane w ramach infolinii, ale także na numery bezpośrednie DDI i wewnętrzne,
  • należeć do Grup Wspólnego Wywołania, logować się do nich i wylogowywać, aby odbierać połączenia zamiennie z kolegami,
  • widzieć stan zajętości współpracowników, konsultować się z nimi w czasie rozmowy zewnętrznej lub ją przełączać,
  • korzystać z książek telefonicznych – wspólnej i indywidualnej,
  • wykonywać połączenia wychodzące i prezentować się firmowym numerem,
  • korzystać z funkcji Multi Phone, czyli przypisać do tego samego numeru telefonu IP np. również swój telefon komórkowy (więcej o piszemy o tym w artykule Smartfon w Multi Phone vs przekierowania na komórkę),
  • korzystać ze wszystkich pozostałych funkcji i możliwości centrali lub serwera PBX, m.in. pokoi konferencyjnych, nagrywania rozmów i poczty głosowej,
  • rozliczać łatwo czas i koszty prowadzonych rozmów.

 

Takie rozwiązanie ułatwia spójną obsługę ruchu telefonicznego w firmie niezależnie od lokalizacji pracowników (więcej na temat korzyści ze stosowania centrali telefonicznej w firmie można znaleźć w innym artykule.

Rozwiązanie producenta central telefonicznych Platan

Telefonia VoIP jest dostępna we wszystkich aktualnie oferowanych systemach telekomunikacyjnych Platan:softphone Platan na androidzie

  • IP Prima nano
  • IP Prima
  • IP PBX Server Proxima
  • IP PBX Server Proxima plus
  • PBX Server Libra

 

Z central i serwerów PBX Platan możemy zdalnie korzystać za pomocą m.in.:

 

  • telefonu VoIP Platan IP-T216CG wraz z konsolą EXT-244CG,
  • telefonu VoIP Platan IP-T200G,
  • aplikacji Platan Video Softphone dla systemu Windows,
  • aplikacji Platan Video Softphone dla systemu Android.

 

Logowanie telefonu VoIP, soft fonu z poza sieci LAN : VIDEO INSTRUKCJA 

 

napisał: Władysław Nowak - wspólnik w firmie TELSIL sc. - instalator integrator systemów telekomunikacyjnych

na podstawie Bloga pisanego przez:
Tomasz Jaroszewski - produkt manager serwerów telekomunikacyjnych Libra i Proxima (centrale telefoniczne)

 

https://pixabay.com/pl/photos/home-office-praca-domowa-w-domu-4974639/