Centrala telefoniczna Platan Alfa Plus

Poczta głosowa w centrali Alfa

Przeznaczenie

Poczta głosowa w centrali telefonicznej służy do pozostawiania wiadomości (w formie komunikatów słownych) abonentom centrali, jeśli są oni niedostępni bądź nieosiągalni w momencie kierowanego do nich wywołania. Może być wykorzystywana zarówno w ruchu przychodzącym z zewnątrz jak i w połączeniach wewnętrznych. Usługa poczty głosowej umożliwia także pozostawianie komunikatów w skrzynce tylko do odsłuchu jako ogłoszeń bądź informacji dla osób dzwoniących do danego numeru (abonenta)

Pakiet poczty głosowej stanowi atrakcyjne uzupełnienie standardowego wyposażenia centrali MICRONET Alfa, w znaczny sposób rozszerzający jej możliwości użytkowe. Usługa ta powoduje ogólny wzrost efektywności komunikacji między abonentami.

Cechy funkcjonalne

  • Zainstalowanie w centrali pakietu poczty głosowej umożliwia:
  • założenie osobistych skrzynek dla dowolnego abonenta;
  • zdefiniowanie skrzynki dla grup abonentów (GWW) -każdy uczestnik grupy ma dostęp do wspólnej skrzynki. Abonent może mieć jednocześnie uprawnienia do korzystania ze skrzynki osobistej i jednej lub więcej skrzynek grupowych;
  • ustanawianie nadzoru skrzynek grupowych. Wybrana osoba (np. dyrektor, kierownik) może mieć dostęp (tylko do odczytu) do jednej lub więcej skrzynek grup, nie będąc ich uczestnikiem. Dana skrzynka może być nadzorowana przez kilka osób.

Poczta głosowa zapewnia:

  • nagrywanie wiadomości od abonentów wewnętrznych lub/i zewnętrznych, jeżeli abonent nie podniesie słuchawki w ciągu zadanej liczby dzwonków, lub od razu, jeśli jest zajęty bądź niedostępny;
  • korzystanie z wbudowanych komunikatów głosowych ułatwiających posługiwanie się pocztą głosową;
  • odtwarzanie wiadomości z możliwościami selektywnego przechowywania i usuwania;
  • kopiowanie/przenoszenie wiadomości między skrzynkami;
  • powiadomienie o nowych wiadomościach w skrzynkach w wypadku stwierdzenia obecności abonenta przy aparacie.
  • Użytkownik poczty ma możliwość jej indywidualnego konfigurowania z własnego aparatu telefonicznego poprzez:
  • programowe wyłączanie skrzynki oraz jej załączanie;
  • deklarowanie ilości dzwonków, po której poczta jest uruchamiana;
  • nagrywanie osobistego komunikatu powitalnego/informacyjnego skrzynki;
  • załączanie trybu ogłaszania komunikatu pozostawionego w skrzynce (tylko do odsłuchu)
  • włączania/wyłączania trybu powiadamiania o nowych wiadomościach

Komunikaty wbudowane mają następującą lub zbliżoną treść:
Nr 0 - "Po usłyszeniu sygnału proszę zostawić wiadomość"
Nr 1 - "Są nowe wiadomości w osobistej skrzynce głosowej"
Nr 2 - "Są nowe wiadomości w grupowej skrzynce głosowej"
Nr 3 - "Są nowe wiadomości"
Nr 4 - "Brak wiadomości w skrzynce"
Nr 5 - "Połączenie może zostać przekazane do skrzynki głosowej"
Nr 6 - "Połączenie zostanie skierowane do skrzynki głosowej po wybraniu znaku gwiazdki lub do operatora po wybraniu znaku hash"

Konfiguracja ogólna (z poziomu programu AlfaPC)

Po zainstalowaniu pakietu poczty głosowej (patrz rys. 2.2 w Instrukcji obsługi centrali MICRONET Alfa) należy w module programu AlfaPC "Konfiguracja centrali" - okno "Definicje - Poczta głosowa" ustawić ogólne parametry poczty i przydzielić uprawnienia do korzystania z poczty dla poszczególnych abonentów.

Ogólne parametry pakietu poczty głosowej ustawialne w module "Konfiguracja centrali" w programie komputerowym AlfaPC:

1 - maksymalna ilość wiadomości w skrzynce
2 - maksymalna długość pojedynczej wiadomości (w sekundach)
3 - maksymalny okres przechowywania wiadomości w skrzynce (w dniach)
4 - podstawowe wykonanie pakietu zapewnia nagranie 30 sek. wiadomości.