Centrala telefoniczna Platan Alfa Plus

Alfa - funkcje centrali
Elastyczne oprogramowanie

Wszystkie zmiany związane z konfiguracją, aktualizacją oprogramowania dokonywane są za pomocą komputera PC. Proces wspomaga bezpłatna aplikacja DoCent, dzięki której można ustawiać takie parametry centrali jak: konfigurację, tryb pracy, uprawnienia poszczególnych abonentów, plan numeracji itp. Program DoCent umożliwia również zdalne zarządzanie grupą central Micronet (Beta, Alfa, Alfa plus, Delta). Dzięki programowi BilCent możliwe jest dokonywanie taryfikacji i retaryfikacji rozmów według dowolnie wybranych kryteriów, również zdalnie przez modem.

Alfa plus posiada pamięć typu FLASH, która pozwala na elastyczne konfigurowanie centrali oraz aktualizację oprogramowania bez wymiany pamięci.


Organizacja ruchu telefonicznego

Alfa plus pozwala zorganizować ruch telefoniczny w firmie zgodnie z wymaganiami użytkownika. Ustawienie centrali można dostosować do charakteru pracy firmy, natężenia ruchu, pory doby, świąt itp. Połączenia przychodzące mogą być obsługiwane przez telefonistkę, system DISA lub kierowane bezpośrednio do abonenta wewnętrznego (DDI). Alfa plus umożliwia zastosowania wielu innych rozwiązań, które ułatwią organizację łączności w firmie, są to między innymi: grupy wspólnego wywołania, podział linii wychodzących na wiązki, gorące linie, zestawianie telekonferencji itp.
 

Komfort i elegancja

Aparaty systemowe Panasonic stanowią opcjonalne wyposażenie centrali Alfa plus. Do centrali można podłączyć do 16 aparatów i przystawek bezpośredniego wybierania firmy Panasonic.

Podstawowe korzyści wynikające z zastosowania aparatów systemowych to:

  •  wywoływanie abonentów i linii miejskich za pomocą jednego przycisku
  •  sygnalizowanie ruchu i zajętości linii miejskich oraz abonentów wewnętrznych
  • prezentacja na wyświetlaczu nazwiska i nr abonenta wewnętrznego, nr linii miejskiej, czasu rozmowy, komunikatów o rodzaju wywołania
  • wybór języka komunikatów (polski, angielski)
  • bieżąca prezentacja na wyświetlaczu kosztu rozmowy (wymagana teletaksa)
  • możliwość przyporządkowania funkcji do poszczególnych przycisków.


System taryfikacji

System taryfikacji jest istotnym elementem centrali abonenckiej. Zwłaszcza kiedy abonenci mają dostęp do Internetu czy telefonicznych gier i konkursów. Alfa plus posiada bufor, który pozwala przechowywać informacje o 11 000 połączeń wychodzących. Po przesłaniu rekordów do komputera, pamięć bufora jest zwalniana. Taryfikacja jest obsługiwana za pomocą aplikacji BilCent, która umożliwia obsługę nawet kilkuset central, zarówno Micronet jak i Digitex.


Zdalne logowanie - przywilej dla wybranych

Centrala Alfa plus umożliwia abonentowi, który dzwoni z miasta, zalogować się i otrzymać uprawnienia abonenta wewnętrznego centrali. Zalogowany abonent ma dostęp do następujących czynności:

  • ponowne wyjście na miasto poprzez centralę abonencką i zestawienie połączenia międzymiastowego, międzynarodowego lub na telefony komórkowe na koszt centrali
  • zmiana trybu pracy centrali
  • zablokowanie/odblokowanie swojego aparatu w centrali
  • odsłuchanie poczty głosowej


Uwaga: ALARM!

Niezależnie od przyznanych uprawnień, Alfa plus pozwoli użytkownikom zawsze korzystać z numerów alarmowych 997, 998, 999. Ponadto jest do dyspozycji 60 numerów alarmowych typu 9xx, które można zaprogramować np. jako numery do firm ochroniarskich lub właścicieli.

Alfa plus jest przystosowana do współpracy z systemem alarmowym. W przypadku włamania, pożaru itp. system automatycznie zestawi połączenie do wybranych osób. Maksymalnie można zdefiniować 6 osób, a dla każdej z nich 3 numery. W centrali można opcjonalnie wykorzystać jedną z zapowiedzi DISA do powiadamiania skąd pochodzi wywołanie. Ma to znaczenie jeśli wywołania alarmowe są kierowane do firm ochroniarskich, które obsługują wiele przedsiębiorstw.


Zasilanie rezerwowe

W przypadku zaniku napięcia zasilania lub awarii powodującej konieczność wyłączenia centrali realizowany jest scenariusz - zrzutu awaryjnego. Wszystkie linie miejskie zostają przełączone na wyznaczone aparaty wewnętrzne.

Opcjonalnie można wyposażyć Alfę plus w zasilanie rezerwowe. Po zaniku napięcia zasilania jest zapewniona wielogodzinna praca centrali (w zależności od zastosowanych akumulatorów ok. 16h).


Wyposażenie dodatkowe - jeszcze więcej komfortu

Wyposażenie dodatkowe centrali poszerza zakres jej usług, nie jest jednak nieodzowne do funkcjonowania systemu. W Alfie plus oprócz aparatów systemowych na uwagę zasługuje możliwość zastosowania poczty głosowej. W skład wyposażenia dodatkowego Alfy plus wchodzą: pakiety obsługi aparatów systemowych, 4 zapowiedzi głosowe, moduł automatycznego transferu faksu, moduł teletaksy, poczta głosowa, adaptery bramofonu, zasilanie rezerwowe, zabezpieczenie odgromowe dla linii abonenckich.