Centrala telefoniczna Platan Alfa Plus

Alfa - funkcje centrali
Elastyczne oprogramowanie

Wszystkie zmiany związane z konfiguracją, aktualizacją oprogramowania dokonywane są za pomocą komputera PC. Proces wspomaga bezpłatna aplikacja DoCent, dzięki której można ustawiać takie parametry centrali jak: konfigurację, tryb pracy, uprawnienia poszczególnych abonentów, plan numeracji itp. Program DoCent umożliwia również zdalne zarządzanie grupą central Micronet (Beta, Alfa, Alfa plus, Delta). Dzięki programowi BilCent możliwe jest dokonywanie taryfikacji i retaryfikacji rozmów według dowolnie wybranych kryteriów, również zdalnie przez modem.

Alfa plus posiada pamięć typu FLASH, która pozwala na elastyczne konfigurowanie centrali oraz aktualizację oprogramowania bez wymiany pamięci.


Organizacja ruchu telefonicznego

Alfa plus pozwala zorganizować ruch telefoniczny w firmie zgodnie z wymaganiami użytkownika. Ustawienie centrali można dostosować do charakteru pracy firmy, natężenia ruchu, pory doby, świąt itp. Połączenia przychodzące mogą być obsługiwane przez telefonistkę, system DISA lub kierowane bezpośrednio do abonenta wewnętrznego (DDI). Alfa plus umożliwia zastosowania wielu innych rozwiązań, które ułatwią organizację łączności w firmie, są to między innymi: grupy wspólnego wywołania, podział linii wychodzących na wiązki, gorące linie, zestawianie telekonferencji itp.
 

Komfort i elegancja

Aparaty systemowe Panasonic stanowią opcjonalne wyposażenie centrali Alfa plus. Do centrali można podłączyć do 16 aparatów i przystawek bezpośredniego wybierania firmy Panasonic.

Podstawowe korzyści wynikające z zastosowania aparatów systemowych to:

  •  wywoływanie abonentów i linii miejskich za pomocą jednego przycisku
  •  sygnalizowanie ruchu i zajętości linii miejskich oraz abonentów wewnętrznych
  • prezentacja na wyświetlaczu nazwiska i nr abonenta wewnętrznego, nr linii miejskiej, czasu rozmowy, komunikatów o rodzaju wywołania
  • wybór języka komunikatów (polski, angielski)
  • bieżąca prezentacja na wyświetlaczu kosztu rozmowy (wymagana teletaksa)
  • możliwość przyporządkowania funkcji do poszczególnych przycisków.


System taryfikacji

System taryfikacji jest istotnym elementem centrali abonenckiej. Zwłaszcza kiedy abonenci mają dostęp do Internetu czy telefonicznych gier i konkursów. Alfa plus posiada bufor, który pozwala przechowywać informacje o 11 000 połączeń wychodzących. Po przesłaniu rekordów do komputera, pamięć bufora jest zwalniana. Taryfikacja jest obsługiwana za pomocą aplikacji BilCent, która umożliwia obsługę nawet kilkuset central, zarówno Micronet jak i Digitex.


Zdalne logowanie - przywilej dla wybranych

Centrala Alfa plus umożliwia abonentowi, który dzwoni z miasta, zalogować się i otrzymać uprawnienia abonenta wewnętrznego centrali. Zalogowany abonent ma dostęp do następujących czynności:

  • ponowne wyjście na miasto poprzez centralę abonencką i zestawienie połączenia międzymiastowego, międzynarodowego lub na telefony komórkowe na koszt centrali
  • zmiana trybu pracy centrali
  • zablokowanie/odblokowanie swojego aparatu w centrali
  • odsłuchanie poczty głosowej


Uwaga: ALARM!

Niezależnie od przyznanych uprawnień, Alfa plus pozwoli użytkownikom zawsze korzystać z numerów alarmowych 997, 998, 999. Ponadto jest do dyspozycji 60 numerów alarmowych typu 9xx, które można zaprogramować np. jako numery do firm ochroniarskich lub właścicieli.

Alfa plus jest przystosowana do współpracy z systemem alarmowym. W przypadku włamania, pożaru itp. system automatycznie zestawi połączenie do wybranych osób. Maksymalnie można zdefiniować 6 osób, a dla każdej z nich 3 numery. W centrali można opcjonalnie wykorzystać jedną z zapowiedzi DISA do powiadamiania skąd pochodzi wywołanie. Ma to znaczenie jeśli wywołania alarmowe są kierowane do firm ochroniarskich, które obsługują wiele przedsiębiorstw.


Zasilanie rezerwowe

W przypadku zaniku napięcia zasilania lub awarii powodującej konieczność wyłączenia centrali realizowany jest scenariusz - zrzutu awaryjnego. Wszystkie linie miejskie zostają przełączone na wyznaczone aparaty wewnętrzne.

Opcjonalnie można wyposażyć Alfę plus w zasilanie rezerwowe. Po zaniku napięcia zasilania jest zapewniona wielogodzinna praca centrali (w zależności od zastosowanych akumulatorów ok. 16h).


Wyposażenie dodatkowe - jeszcze więcej komfortu

Wyposażenie dodatkowe centrali poszerza zakres jej usług, nie jest jednak nieodzowne do funkcjonowania systemu. W Alfie plus oprócz aparatów systemowych na uwagę zasługuje możliwość zastosowania poczty głosowej. W skład wyposażenia dodatkowego Alfy plus wchodzą: pakiety obsługi aparatów systemowych, 4 zapowiedzi głosowe, moduł automatycznego transferu faksu, moduł teletaksy, poczta głosowa, adaptery bramofonu, zasilanie rezerwowe, zabezpieczenie odgromowe dla linii abonenckich.

 

 

 

Centrala telefoniczna Platan Alfa Plus

Poczta głosowa w centrali Alfa

Przeznaczenie

Poczta głosowa w centrali telefonicznej służy do pozostawiania wiadomości (w formie komunikatów słownych) abonentom centrali, jeśli są oni niedostępni bądź nieosiągalni w momencie kierowanego do nich wywołania. Może być wykorzystywana zarówno w ruchu przychodzącym z zewnątrz jak i w połączeniach wewnętrznych. Usługa poczty głosowej umożliwia także pozostawianie komunikatów w skrzynce tylko do odsłuchu jako ogłoszeń bądź informacji dla osób dzwoniących do danego numeru (abonenta)

Pakiet poczty głosowej stanowi atrakcyjne uzupełnienie standardowego wyposażenia centrali MICRONET Alfa, w znaczny sposób rozszerzający jej możliwości użytkowe. Usługa ta powoduje ogólny wzrost efektywności komunikacji między abonentami.

Cechy funkcjonalne

  • Zainstalowanie w centrali pakietu poczty głosowej umożliwia:
  • założenie osobistych skrzynek dla dowolnego abonenta;
  • zdefiniowanie skrzynki dla grup abonentów (GWW) -każdy uczestnik grupy ma dostęp do wspólnej skrzynki. Abonent może mieć jednocześnie uprawnienia do korzystania ze skrzynki osobistej i jednej lub więcej skrzynek grupowych;
  • ustanawianie nadzoru skrzynek grupowych. Wybrana osoba (np. dyrektor, kierownik) może mieć dostęp (tylko do odczytu) do jednej lub więcej skrzynek grup, nie będąc ich uczestnikiem. Dana skrzynka może być nadzorowana przez kilka osób.

Poczta głosowa zapewnia:

  • nagrywanie wiadomości od abonentów wewnętrznych lub/i zewnętrznych, jeżeli abonent nie podniesie słuchawki w ciągu zadanej liczby dzwonków, lub od razu, jeśli jest zajęty bądź niedostępny;
  • korzystanie z wbudowanych komunikatów głosowych ułatwiających posługiwanie się pocztą głosową;
  • odtwarzanie wiadomości z możliwościami selektywnego przechowywania i usuwania;
  • kopiowanie/przenoszenie wiadomości między skrzynkami;
  • powiadomienie o nowych wiadomościach w skrzynkach w wypadku stwierdzenia obecności abonenta przy aparacie.
  • Użytkownik poczty ma możliwość jej indywidualnego konfigurowania z własnego aparatu telefonicznego poprzez:
  • programowe wyłączanie skrzynki oraz jej załączanie;
  • deklarowanie ilości dzwonków, po której poczta jest uruchamiana;
  • nagrywanie osobistego komunikatu powitalnego/informacyjnego skrzynki;
  • załączanie trybu ogłaszania komunikatu pozostawionego w skrzynce (tylko do odsłuchu)
  • włączania/wyłączania trybu powiadamiania o nowych wiadomościach

Komunikaty wbudowane mają następującą lub zbliżoną treść:
Nr 0 - "Po usłyszeniu sygnału proszę zostawić wiadomość"
Nr 1 - "Są nowe wiadomości w osobistej skrzynce głosowej"
Nr 2 - "Są nowe wiadomości w grupowej skrzynce głosowej"
Nr 3 - "Są nowe wiadomości"
Nr 4 - "Brak wiadomości w skrzynce"
Nr 5 - "Połączenie może zostać przekazane do skrzynki głosowej"
Nr 6 - "Połączenie zostanie skierowane do skrzynki głosowej po wybraniu znaku gwiazdki lub do operatora po wybraniu znaku hash"

Konfiguracja ogólna (z poziomu programu AlfaPC)

Po zainstalowaniu pakietu poczty głosowej (patrz rys. 2.2 w Instrukcji obsługi centrali MICRONET Alfa) należy w module programu AlfaPC "Konfiguracja centrali" - okno "Definicje - Poczta głosowa" ustawić ogólne parametry poczty i przydzielić uprawnienia do korzystania z poczty dla poszczególnych abonentów.

Ogólne parametry pakietu poczty głosowej ustawialne w module "Konfiguracja centrali" w programie komputerowym AlfaPC:

1 - maksymalna ilość wiadomości w skrzynce
2 - maksymalna długość pojedynczej wiadomości (w sekundach)
3 - maksymalny okres przechowywania wiadomości w skrzynce (w dniach)
4 - podstawowe wykonanie pakietu zapewnia nagranie 30 sek. wiadomości.

 

 

 

 

 

Domofon EntryGuard


domofon przeznaczony do współpracy z centralami PBX
· Eleganckie wzornictwo firmy Urmet
· Obudowa z anodyzowanego aluminium
· Modułowa budowa
· Wersja natynkowa lub podtynkowa
· Montaż pionowy lub poziomy
· Współpraca z dowolną centralą PBX
· Połączenie z wewnętrznym analogowym portem  centrali PBX za pomocą 2 przewodów
· Rozmowa z dowolnym telefonem w biurze
· Sterowanie dwoma zamkami elektrycznymi
· Tryb dzień/noc
· Hasło otwarcia zamka elektrycznego z przycisków lub dodatkowej klawiatury numerycznej
· Możliwa praca bezprzewodowa DECT (poprzez distybox300)
· Konfiguracja z telefonu lub komputera
· Opcjonalny moduł z kamerą
więcej na www.extis.com.pl

Stare - nie produkowane już centrale telefoniczne

    • Sigma Platan
    • Classic 12
    • Solo 5
    • Alfa Plus Platan
    • Beta Platan  
    • Centrala DCT 2/8 Digitex
    • Centrala telefoniczna Beta Micronet
    • Centrala telefoniczna Alfa Plus Micronet
    • Centrala DCT 50 / Cyfra 50 Digitex
    • Centrala DCT 40 / Progress 40
    • Centrala Optima Platan
    • DELTA PLATAN

WW centrale naprawiamy, serwisujemy, mamy części zamienne. Wykonujemy serwis central telefonicznych

Funkcje realizowane przez centralę telefoniczną Platan CLASSIC 12

Centrala telefoniczna Platan Classic 12 nie jest produkowana od początku roku 2010, serwis, naprawy, rozbudowy wykonuje TELSIL, Zabrze

  • DISA - możliwość bezpośredniego połączenia z numerem wewnętrznym bez pośrednictwa telefonistki. Aby zestawić połączenie należy w trakcie trwania zapowiedzi słownej wybrać numer abonenta wewnętrznego.
  • DDI/MSN - usługi pozwalające na przyznanie abonentom wewnętrznym centrali niezależnych numerów "miejskich" z możliwością bezpośrednich połączeń, dostępne tylko w CLASSIC 12 ISDN.
  • CLIP - identyfikacja numeru abonenta wywołującego, dostępna tylko w CLASSIC 12 ISDN.
  • rejestracja i taryfikacja rozmów pełna rejestracja i taryfikacja połączeń zewnętrznych wychodzących (nie dotyczy CLASSIC 12 MINI).
  • taryfikacja może być prowadzona według różnych kryteriów: w oparciu o zaliczanie czasowe, o tzw. odwrócenie pętli lub przy wykorzystaniu teletaksy.
  • Teletaksa - sposób taryfikacji polegający na tym, że centrala miejska wysyła do abonenta (np. centrali abonenckiej) impulsy zaliczające; jeżeli na końcu linii znajduje się specjalny odbiornik 16 kHz, można na bieżąco obserwować koszt połączenia.
  • ograniczania wybranych typów połączeń dla różnych abonentów, np. audiotele 0-700, połączeń międzymiastowych lub międzynarodowych za pomocą programu komputerowego DI 12.
  • systemowa książka telefoniczna (numery skrócone)
  • indywidualizacja usług i uprawnień abonentów.
  • sygnalizacja połączenia oczekującego.
  • gorąca linia - możliwość uzyskania bezpośrednio po podniesieniu słuchawki połączenia z wybranym numerem wewnętrznym, numerem zewnętrznym.
  • tryby pracy - dzień i w nocy oraz w dni powszednie i weekendy, w centrali CLASSIC 12 MINI przełączanie między poszczególnymi trybami odbywa się ręcznie, natomiast w pozostałych automatycznie.
  • zawieszenie połączenia HOLD - możliwość chwilowego "zawieszenia" rozmowy prowadzonej przez linię miejską, np. w celu odebrania rozmowy z drugiej linii, skontaktowania się z innym abonentem wewnętrznym, po której zakończeniu można powrócić do połączenia miejskiego.
  • przenoszenie wywołania kierowanego do dowolnego aparatu wewnętrznego na inny aparat wewnętrzny.
  • przejmowanie wywołań z linii miejskiej lub wewnętrznej kierowanych do innego abonenta wewnętrznego.
  • zamawianie połączenia z linią miejską - w przypadku zajętości linii miejskiej przez innego abonenta wewnętrznego istnieje możliwość zamówienia połączenia z linią miejską. Centrala zadzwoni dzwonkiem przywołania po zakończeniu rozmowy przez innego abonenta i zwolnieniu się linii miejskiej.
  • zamawianie połączenia z abonentem wewnętrznym - w przypadku zajętości abonenta wewnętrznego można zamówić z nim połączenie. Po zakończeniu rozmowy przez abonenta centrala zadzwoni dzwonkiem przywołania i po zgłoszeniu zestawi połączenie.
  • zamawianie połączeń zewnętrznych do natychmiastowej realizacji, bądź na określoną godzinę (nie dotyczy CLASSIC 12 MINI).
  • zróżnicowane sygnałów dzwonienia - funkcja ta pozwala na poinformowanie abonenta poprzez odmienny sposób dzwonienia jego aparatu o kierunku z jakiego przychodzi wywołanie; przykładowo inaczej dzwoni telefon, zapowiadając rozmowę z miasta, inaczej od abonenta wewnętrznego itp.
  • powtarzanie ostatnio wybranego numeru (funkcja REDIAL) - w przypadku zajętości numeru centrali miejskiej, można zlecić centralce powtórzenie ostatnio wybranego numeru.
  • dialer alarmowy (powiadomienie o alarmie).
  • współpraca z programami hotelowymi Pensionnaire, Krak, Chart (nie dotyczy CLASSIC 12 MINI)
  • budzenie (nie dotyczy CLASSIC 12 MINI)
  • podsłuch odległego pomieszczenia - "niańka", umożliwia kontrolowanie odległego pomieszczenia (np. pokoju dziecięcego) za pomocą aparatu telefonicznego dowolnego abonenta wewnętrznego.
  • pozwolenie na realizację jednego połączenia miejskiego - "barman" - umożliwia wykonanie jednej rozmowy miejskiej z aparatu, w którym jest zablokowana możliwość połączeń z linią miejską.
  • wydruk rachunku za ostatnią rozmowę dla dowolnego abonenta wewnętrznego (nie dotyczy CLASSIC 12 MINI) - uzupełnienie dla funkcji "barman" umożliwiające rozliczenie kosztów przeprowadzenia rozmowy z danego aparatu, bezpośrednio po wykonaniu rozmowy.